تمجید معاون وزیر کشاورزی عراق از پروژه های آستان قدس حسینی در بخش کشاورزی

معاون وزیرکشاورزی عراق پروژه های عتبات عالیات در بخش کشاورزی را ستود و آنها را از جمله پروژه های موفقی دانست که سایر نهادها باید برای موفقیت در پروژه های خود از آن استفاده کنند.

دکتر میثاق الخفاجی معاون فنی وزیر کشاورزی گفت: پروژه های کشاورزی عتبات عالیات یکی از الگوهای موفق در مدیریت و تداوم پروژه های کشاورزی می باشند و از این پروژه ها می توان به نخلستان فدک، تولیدات دامی و ایجاد فضای سبز در اطراف کربلا اشاره کرد.

وی تصریح کرد: پروژه های عتبات در بخش کشاورزی همیشه متمایز بوده و وزارت کشاورزی همواره از این طرحها حمایت نموده است و همچنین برای اجرای پروژه های مشابه در بقیه استانهای کشور با این مجموعه همکاری مستقیم داریم. امیدواریم سایر نهادها نیز از مدیریت موفق حرمین مطهر در اجرای این پروژه ها استفاده کنند و از تلاشهای مدیریت پروژه ها قدردانی می کنیم.

شایان ذکر است که حرم مطهر حسینی به بیابان زدایی تبدیل اراضی بیابانی به اراضی کشاورزی توجه زیادی دارد. همچنین طرح احیای فضای سبز در شمال استان کربلا با هدف بیابان زدایی و ایجاد محیطی سالم و عاری از آلودگی را به انجام رسانده است. همچنین نخلستان فدک که علاوه بر تولید انواع خرما به بانک ژنتیک نهال خرما تبدیل شده است و مزارع گندم و سبزی حرم مطهر در حمایت از سبد غذای ملی عراق با مدیریت موفق اداره می شود.

پیوست ها