ساخت دیوار حائل به عمق چهل متر در پروژه صحن امام حسن (علیه السّلام)

بخش پروژه های مهندسی آستان قدس حسینی از ادامه ساخت دیوار حائل پروژه صحن امام حسن (علیه السّلام) به عمق چهل متر در طول اجرای مرحله دوم پروژه توسعه حرم امام حسین (علیه السّلام) خبر داد.

مهندس حیدر عبدالمنعم، مدیر این پروژه، در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر از ادامه فعالیت کادر این بخش در ساخت صحن امام حسن (علیه السّلام) از فاز دوم پروژه توسعه حرم مطهر امام حسین (علیه السّلام) خبر داد.

وی تصریح کرد: ساخت دیوار حائل در حال اجرا است و تاکنون دویست و ده قطعه از سیصد و شصت قطعه به پایان رسیده است و رفع برخی از موانع طبیعی موجود، سبب تأخیر در ساخت دیوار حائل گردیده است.

این دیوار در عمق چهل متری با هدف جلوگیری از نفوذ آبهای زیر زمینی و حفاظت از ریزش دیوارها بنا می شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است در اواسط سال آینده 2024 شاهد آغاز فاز دوم یعنی عملیات خاکبرداری پروژه باشیم. مساحت این صحن با زیربنای صد هزار متر مربع، با هدف ایجاد فضاهای عبادی و خدمت رسانی برای زائران در دست ساخت است.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی در جهت خدمت به زائران محترم پروژه های مختلفی را در راستای ساماندهی و توسعه معابر نزدیک حرم مطهر و همچنین ایجاد فضای مناسب برای استراحت و عبادت زائران محترم و کاهش ازدحام در زیارتهای میلیونی اجرا می نماید.

پیوست ها