عیادت هیأتی به نمایندگی پاپ واتیکان از شیخ عبدالمهدی کربلایی

نماینده پاپ واتیکان و هیأت همراهش امروز سه شنبه پنجم نوامبر 2023 با حضور در منزل شیخ عبدالمهدی الکربلایی از ایشان عیادت کردند. 

استعرض ممثل المرجعية الدينية العليا مظلومية الامام الحسين ع وما تعرض له في كربلاء وموقف بعض من أصحاب الديانة المسيحية في نصرة الامام الحسين عليه السلام في مظلوميته وثورته. متن زیر را تغییر دادم چک بفرمایید:

نماینده مرجعیت عالی به مظلومیت حضرت امام حسین (علیه السلام) و وقایع کربلا و به یاری رساندن برخی از پیروان دین مسیح در حمایت از امام حسین علیه السلام اشاره نمودند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی خواستار موضعگیری همه کشورهای جهان در مورد قضایای غزه شد و گفت: ما در کنار مظلومان هر جای دنیا خواهیم ایستاد، همانطور که در کنار مردم مظلوم فلسطین در غزه و قرار گرفتن آنها در معرض نسل کشی ایستاده ایم. 

وی ادامه داد: ما متوجه مظلومیت مردم فلسطین در غزه و چگونگی کشته شدن هزاران تن از فرزندان آن هستیم به ویژه اینکه طبق آنچه سازمانهای بین المللی اعلام کرده اند هفتاد درصد قربانیان زن و کودک هستند. بشردوستی ایجاب می کند که در این مصیبت کنار ملت مظلوم فلسطین بایستیم.

شیخ عبدالمهدی کربلایی سخنان خود را با تشکر و قدردانی از این هیأت به خاطر متحمل شدن زحمت سفر به پایان رساندند و سلام خود را به پاپ واتیکان ابلاغ کردند.

پیوست ها