اهدای نسخه نفیس خطاطی قرآن کریم به آستان قدس حسینی توسط خوشنویس مشهور ایرانی

خوشنویس مشهور ایرانی عزیزالله آذرنگ پس از عیادت از شیخ عبدالمهدی الکربلائی، متولی شرعی آستان قدس حسینی، یک نسخه نفیس خطاطی قرآن کریم را به موزه آستان اهدا کرد.

وی با بیان اینکه نسخه نفیس خطاطی قرآن کریم را به موزه آستان هدیه داده است افزود موزه حرم مطهر شامل اشیاء نفیس و کمیاب است و کانون توجه بسیاری از بازدیدکنندگان از نقاط مختلف جهان می باشد. دوره کتابت این نسخه از قرآن کریم یازده ماه مستمر به طول انجامیده است. به خط نسخ بر روی بهترین نوع کاغذ در ابعاد سی در چهل با استفاده از قلم مسی ظریف نگاشته شده است و در تزئین آن از رنگهای طبیعی استفاده شده و در سه صفحه اول اسامی سوره‌ها و چارچوب شماره‌گذاری آیات مبارک از آب طلا استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه وزن این مصحف به بیست کیلوگرم می‌ رسد؛ گفت: جعبه تزئینی چوبی این نسخه خطی قرآن هفت کیلوگرم وزن دارد که از مرغوبترین چوبهای روسی و بهترین تزئینات انجام شده در شهر اصفهان درست شده است.

مراسم استقبال از این مصحف شریف در حرم حضرت امام حسین (علیه السّلام) برگزار شد و زائران حرم هم به آن تبرک جستند و از عزیز الله آذرنگ هم در همان مراسم با اهدای پرچم حرم حضرت امام حسین (علیه السّلام) تقدیر شد.

پیوست ها