ارسال نخستین کاروان کمکهای بشردوستانه شامل دارو و لوازم پزشکی برای مردم محاصره شده فلسطین توسط آستان قدس حسینی

آستان قدس حسینی اعلام کرد که یک کاروان کمکهای بشردوستانه را برای مردم محاصره شده در نوار غزه ارسال کرده است.

احمد حسن فهد، معاون رئیس بخش ارتباطات آستان قدس حسینی در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: با سفارش مستقیم شیخ عبدالمهدی الکربلائی، نماینده مرجعيت عالی، نخستین کاروان کمکهای اولیه شامل مواد و لوازم پزشکی برای امدادرسانی به مردم فلسطین در نوار غزه به میزان تقریبی شانزده تُن دارو و لوازم پزشکی ضروری به راه افتاد.

وی تصریح کرد: این اقدام با هماهنگی مشترک با جمعیت هلال احمر عراق و جمعیت هلال احمر مصر و فلسطین و همچنین وزارت بهداشت فلسطین صورت گرفت. این کاروانها حامل مواد و لوازم پزشکی مورد نیاز مجروحان در غزه است و امید است به مصر و سپس به فلسطین تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه این مواد و لوازم به جمعیت هلال احمر عراق تحویل داده شد که در اسرع وقت نسبت به حمل آن اقدام نماید؛ افزود. این اولین کاروان از کمکهای بشردوستانه حرم مطهر می باشد و کمکهای پزشکی و بشردوستانه دیگری نیز توسط حرم مطهر برای امداد رسانی به مردم فلسطین در آینده ارسال خواهد شد.

شایان ذکر است آستان قدس حسینی پیش از این نیز آمادگی خود را برای انتقال و درمان رایگان مجروحان غزه در بیمارستانهای وابسته به حرم مطهر با هماهنگی با دولت عراق خبر داده بود.

پیوست ها