تمایل آستان قدس حسینی به ساخت و تأسیس دانشگاهها در استانهای مختلف عراق جهت توسعه کشور

تولیت حرم مطهر حاج حسن رشید العبایجی عنوان کرد که آستان قدس حسینی به دنبال اجرای ساخت و تأسیس دانشگاه نه تنها در کربلا بلکه در سایر استانها است تا فرزندان ما از خدمات و امتیازات آموزشی مناسب بهره ببرند و نسلی تحصیلکرده، نوآور و دارای دانش لازم جهت تحقیق و کمک به توسعه کشور تربیت کند.

تولیت آستان قدس حسینی در استقبال هیأتی از اساتید دانشگاه فنی بغداد در حرم مطهر گفت: حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) با توجه به رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، به جنبه آموزشی و تربیتی به ویژه تحصیلات دانشگاهی توجه زیادی دارد.

وی تصریح کرد: حرم مطهر حسینی نهایت تلاش خود را برای ساخت و تأسیس دانشگاه ها انجام داده است؛ دانشگاه وارث الانبیاء (علیه السّلام) با رشته های مختلف و دانشگاه الزهرا (سلام الله علیها) ویژه دختران از اولین دانشگاههای تأسیس شده توسط حرم مطهر حسینی بوده است.

وی افزود: حرم مطهر حسینی افق طولانی برای سرمایه گذاری در ساخت و تأسیس دانشگاههای مختلف و اجرای پروژه های دانشگاهی دارد و این امر تنها محدود به استان کربلا نیست بلکه تمایل به اجرای طرحهای علمی، آموزشی و دانشگاهی در بقیه نقاط کشور نیز وجود دارد تا فرزندان ما در بقیه استانها از خدمات و امتیازات آموزشی استفاده کنند و نسلی تحصیلکرده و نوآور برای توسعه کشور تربیت کند.

شایان ذکر است آستان قدس حسینی با دستور مستقیم نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، نهایت تلاش خود را در ساختن بسیاری از پروژه های خدماتی مهم در تمام استانهای عراق برای خدمت به عموم مردم به کار می گیرد.

پیوست ها