اعزام کاروانهای کمک رسانی آستان قدس حسینی به زلزله زدگان سوریه در پی توصیه مرجعیت عالی حضرت آیت الله سیستانی (مدّ ظلّه العالی)

آستان قدس حسینی از ارسال کاروانهای کمک رسانی به زلزله زدگان سوریه خبر داد. این اقدام پس از تأکید مرجعیت عالی حضرت آیت الله سید علی حسینی سیستانی (مدّ ظلّه العالی) در حمایت از آسیب دیدگان زلزله در سوریه و ترکیه صورت گرفت. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ مسئول کمیته امدادرسانی آستان قدس حسینی در گفتگو با خبرنگار حرم اظهار داشت: همزمان با بیانیه مرجعیت عالی مبنی بر حمایت از زلزله زدگان کشور سوریه بزرگترین کاروان امدادرسانی از حرم مطهر حسینی با هزار تن از کمکهای ضروری به سمت سوریه حرکت کرد. 

علی الحمدانی افزود: کاروان امداد رسانی با چهارصد خودرو و شصت تریلی که احتیاجات مورد نیاز شهروندان سوری را تامین می کند، به سمت سوریه حرکت کرده است. 

وی افزود: ده هزار پتو، لوازم پزشکی و مواد غذایی، پوشاک، خیمه، چهل تن خرما برای زلزله زدگان ارسال شده است و علاوه بر آن تعدادی از کارکنان بخش مهمانسرا برای تهیه پنج هزار پرس غذا در روز به کشور سوریه اعزام شده اند. 

لازم به ذکر است که یک کاروان پزشکی نیز از حرم مطهر امام حسین (علیه السّلام) جهت مداوای آسیب دیدگان و مجروحان و همچنین ماشینهای خاکبرداری نیز از حرم مطهر به کشور سوریه اعزام شده است.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی