اجرای بیش از سیصد پروژه ملی و منطقه ای توسط آستان قدس حسینی در بیست سال گذشته

آستان قدس حسینی از اجرای بیش از سیصد پروژه توسط آستان در بیست سال گذشته خبر داد. این پروژه ها در کشور عراق و خارج از این کشور اجرا شده اند. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ اکثریت پروژه هایی که توسط آستان قدس حسینی اجرا شده اند در نوع خود بی نظیر بوده اند و با استانداردهای جهانی مطابقت داشتند. 

حاج حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی در خصوص این پروژه ها اظهار داشت: پروژه های آستان قدس حسینی پروژه هایی انسانی و خدمت رسانی هستند زیرا ارائه خدمت به شهروندان در دستور کار مسئولان این آستان قرار گرفته است. در حقیقت هدف از پروژه هایی که درآمد مالی دارند، کسب سود نیست و مبالغ حاصل از دانشگاهها و بیمارستانها ، تنها قسمتی از نیازهای آن پروژه را جهت ادامه فعالیت تأمین می کند. 

وی ادامه داد: آستان قدس حسینی بسیار بیشتر از مبالغ کسب شده از پروژه های این آستان در ارائه خدمات درمانی رایگان و تحصیل رایگان دانش آموزان یتیم و خانواده های مستضعف هزینه می نماید است. همچنین بیمارستان درمانی مبتلایان به سرطان الوارث وابسته به آستان قدس حسینی تنها بیمارستان در جهان است که به صورت کاملا رایگان کودکان زیر 12 سال را درمان می نماید.

تولیت آستان قدس حسینی در خاتمه گفت: پروژه های آستان قدس حسینی تنها منحصر به کربلا نمی باشد و در بیشتر استانهای کشور عراق و حتی در برخی از کشورهای منطقه پروژه هایی احداث شده است. این آستان مقدس از سال 2003 میلادی یعنی در بیست سال گذشته اقدام به احداث سیصد پروژه نموده است که از این تعداد صد و بیست و یک پروژه به پایان رسیده است و پنجاه و دو پروژه در حال تکمیل می باشد و سی و دو پروژه علمی و فکری ویژه نشر فکر و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) در خارج از کشور اجرا شده است و این آستان برای سال جاری میلادی هفتاد و هشت پروژه در دستورکار دارد.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی