برگزاری سومین همایش سالانه رسالت حسین (علیه السلام) در مرکز وارث الأنبیاء برای زائرین خارجی

مرکز وارث الأنبیاء (علیه السلام) وابسته به بخش امور دینی آستان قدس حسینی و با همکاری واحد فعالیتهای آفریقایی سومین همایش سالانه رسالت حسین (علیه السلام) را برای زائران غیر عراقی با حضور مشارکت کنندگانی از سی کشور برگزار کرد.

مسئول واحد مراکز دینی شیخ احمد عاملی در گفت ‌وگویی با پایگاه رسمی گفت: «بخش امور دینی در آستان قدس حسینی از حدود پنج سال قبل، تمرکز خود را بر برپایی فعالیتهای همایش رسالت حسین (علیه السلام) قرار داده بود اما به دلیل گسترش پاندمی کرونا، به مدت دو سال این فعالیت متوقف شد.

وی افزود: «این همایش که با هماهنگی واحد فعالیتهای آفریقا برای زائران غیر عراقی و به ویژه طلاب علوم دینی و چهره‌های علمی که از کشورهای آفریقایی برای زیارت امام حسین (علیه السلام) می‌آیند؛ برگزار شد. وی توضیح داد که: «در این همایش سی کشور از جمله هند، پاکستان و بعضی از کشورهای آسیایی شرکت نمودند.»

از سوی دیگر، یکی از شرکت‌کنندگان در این همایش از کشور سیرالئون به نام شیخ ابراهیم بله از نماینده مرجعیت عالی دینی و تولیت آستان قدس حسینی شیخ عبد المهدی کربلائی و نیز برگزارکنندگان این همایش به خاطر دعوت آنها برای زیارت حضرت امام حسین (علیه السّلام) و برادر ایشان حضرت ابوالفضل العباس (علیه السّلام) تشکر و قدردانی کرد.

آستان قدس حسینی میزبان هیاتی متشکل از شخصیتهای دینی و علمای کشور سیرالئون بود که در این اواخر تعداد بسیار زیادی از مردم این کشور، به مذهب اهل بیت (علیهم السّلام) گرویده اند.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی