اعلام نحوه عملکرد مراکز و تیمهای پزشکی آستان قدس حسینی در ایام اربعین حسینی

مرکز «طب الحشود» وابسته به بخش بهداشت و آموزشهای پزشکی آستان قدس حسینی، نحوه‌ عملکرد مراکز و تیمهای پزشکی آستان قدس حسینی را در ایام زیارت اربعین اعلام نمود.

 دکتر علاء الجنابی، مسئول مرکز طب الحشود، در گفتگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی اظهار داشت: آستان قدس حسینی با به کارگیری پرسنل بخش بهداشت و آموزشهای پزشکی برنامه خدمت رسانی ویژه ای را تدوین کرده است. 

وی افزود: طی این طرح، خدمات پزشکی کاملی توسط مراکز پزشکی بر پا شده در مسیر پیاده روی به زائران محترم اربعین حسینی ارائه می گردد. به طوری که فقط بیمارانی که نیاز به عمل جراحی و یا بستری چند روزه دارند، به بیمارستان منتقل خواهند شد. 

وی ادامه داد: مراکز پزشکی به پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی مجهز هستند و اکنون تمامی این مراکز به دستگاه شوک الکتریکی قلب، نوار قلب، دستگاههای اشعه ایکس، سونوگرافی، بخش آزمایشگاه و توزیع دارو مجهز شده اند. این مراکز و تیمهای پزشکی در داخل صحن مطهر حسینی، خیابان سدره، بین‌الحرمین، خیابانهای منتهی به حرم مطهر و داخل صحن العقیله حضرت زینب (علیها السلام) مستقر شده اند. 

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی با رهنمودهای متولی شرعی محترم، تمامی موسسات و مراکز وابسته به خود را جهت ارائه بهترین خدمات به زائران محترم به کار گرفته است.

پیوست ها