انجام موفقیت آمیز عمل جراحی نادر پیوند مغز و استخوان توسط تیم پزشکی عراقی و انگلستانی در بیمارستان تخصصی درمان سرطان الوارث

 بیمارستان تخصصی درمان سرطان الوارث وابسته به آستان قدس حسینی از موفقیت در یک عمل جراحی نادر توسط تیم پزشکی (عراقی – انگلستانی) بر روی یک کودک مبتلا به سرطان مغز و استخوان از استان الانبار خبر داد. 

بیمارستان تخصصی درمان سرطان الوارث طی بیانیه ای اعلام نمود: بیمارستان تخصصی الوارث وابسته به بخش بهداشت و آموزشهای پزشکی آستان قدس حسینی توانست یک عمل جراحی نادر را که شامل تعویض یک مفصل سرطانی و قابل رشد در پای یک کودک مبتلا به سرطان استخوان (سارکومای استخوان) بود با موفقیت به انجام برساند. 

در بیانیه آمده است: موفقیت در این عمل جراحی به مثابه پیروزی یک کودک یازده ساله بر بیماری سرطان و یک موفقیت بزرگ برای بیمارستان الوارث است. 

هزینه این عمل جراحی مبلغ چهل هزار دلار برآورد شده است و انجام این عمل به صورت رایگان برای بیمار انجام پذیرفت و بر تعهد آستان قدس حسینی برای ارائه کلیه خدمات رایگان به کودکان مبتلا به سرطان در این بیمارستان تاکید می نماید.

این عمل جراحی توسط مجرب ترین کادر پزشکی و با حضور متخصص سرطان استخوان از دانشگاه آکسفورد انگلستان دکتر《دانکن ویتویل》صورت گرفته است.

بیمارستان تخصصی درمان سرطان الوارث از مهندسان اسپانیایی و انگلیسی جهت طراحی مفصل و ارسال آن به عراق کمک گرفت. 

لازم به ذکر است که بیمارستان تخصصی درمان سرطان با نظر به رهنمودهای متولی شرعی آستان قدس حسینی از بدو افتتاح تاکنون تمامی خدمات پزشکی و درمانی خود را برای کودکان به صورت کاملا رایگان ارائه نموده است.

پیوست ها