سخنرانی شیخ احمد صافی در جشنواره بین المللی کوثر عصمت در حرم مطهر حسینی

 شیخ احمد صافی در سخنرانی ای خود در جشنواره کوثر عصمت که فعالیتهای آن از سه شنبه ۱۲ دی در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) آغاز شد، سخنان ذیل را ایراد نمودند: 

سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نمایانگر یک مکتب، یک مسیر یکپارچه و یک برنامه برای هر چیزی است که یک فرد نیاز دارد. سیره ایشان بیانگر درسهای بزرگی در زندگی است که باید از آنها پیروی کنیم، زیرا ایشان برای ما مسیری یکپارچه و برنامه ‌ای برای همه نیازهای بشر ترسیم کردند، به ویژه اینکه مقام ایشان مختص به عالم دنیا نیستند و مقامهای بلندی در جهان آخرت دارند، در حدیث پدرشان پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی ‌الله‌ علیه و آله) آمده است که فرمودند: «او حوراء انسیه است و هر زمان دلتنگ بهشت شوم، او را می‌بوسم.» که به این معناست که ایشان از عالم بهشت بوده و از ثمره‌های بهشتی هستند.

آنچه قابل توجه می‌باشد این است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) نه تنها الگوی زنان هستند، بلکه برای همه، چه زن، چه مرد، چه بزرگسال و چه کودک، در درجات رهبری و عمل و در محراب عبادت و در طلب یاری او برای دفاع از حق و در صبر و آموزش دانش و نشر آن الگو می‌باشند.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حوزه تربیت، معلم بودند و در تربیت فرزندان، بهترین و نیکوترین مربی برای فرزندان خود بودند و شرح حال آن بانو باعظمت تلاش ایشان را در این زمینه آشکار می‌کند زیرا برای ما دو سرور جوانان اهل بهشت، دو شخصیتی که چه به برخیزند یا صلح کنند؛ امامتشان محفوظ است، پروریدند و همینطور حضرت زینب (سلام الله علیها) را در دامن خود بزرگ کردند که به ایمان و صبر در مصائب شهره عالم گشتند.

عطوفت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نسبت به فرزندانشان باعث شد که آنها نسبت به دوستان و یاران خود مهربان باشند حتی نسبت به دشمنان خود نیز عطوفت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار حضرت زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) با همسرشان و وفاداری به ایشان الگوی ماست و ما باید از آن درس بگیریم؛ رفتاری که حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) با حضرت زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) در تقسیم وظایف مشترک داشتند که کارهای خانه را به ایشان واگذار نمودند و کارهای بیرون از منزل را برای خود اختیار کردند به ما می‌فهماند که وظیفه زن، کارهای درون خانه است و اگر بیشتر از این بخواهد انجام دهد، رفتاری فراتر از وظیفه است و باید بداند که لازم است زندگی را با شوهرش تقسیم کند.

ایشان در پایان تصریح کردند: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در دفاع از امامت و حقیقت و بازگرداندن راه مردم به آنچه حق این امت است موضعی بایسته داشتند و در برابر عهدشکنی‌ها و فتنه‌ها صبر نمودند و از چارچوب حقیقت منحرف نشدند.

 سومین جشنواره بین المللی فرهنگی کوثر عصمت که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به همت آستان قدس حسینی از روز سه شنبه ۱۲ دی با حضور صد شخصیت از سی کشور خارجی در حرم مطهر حسینی آغاز به کار نموده است.

پیوست ها