راه اندازی کمپین تشخیص ژنتیکی تومورهای سرطانی برای اولین بار در عراق توسط آستان قدس حسینی

بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی از راه اندازی کمپین تشخیص ژنتیکی تومورهای سرطانی برای اولین بار در عراق خبر داد.

دکتر محمد غانم مدیر آزمایشگاه‌های بیمارستان تخصصی درمان سرطان الوارث در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: در جهت اجرای دستورات نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، جهت ارائه بهترین خدمات به همه شهروندان، بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق بیمارستان تخصصی درمان سرطان الوارث برای اولین بار در عراق و منطقه کمپین تشخیص ژنتیکی تومورهای سرطانی را به شکل رایگان راه اندازی کرد.

او توضیح داد: مرحله اول این کمپین با پذیرش پانصد بیمار از استانهای مختلف عراق آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه آزمایش ژنتیکی حدود چهارهزار دلار برای هر بیمار می باشد، خاطرنشان کرد: آستان قدس حسینی تمامی هزینه های خدمات ارائه شده به بیماران در این کمپین را تقبل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این کمپین ترسیم نقشه ژنتیکی تومورهای سرطانی در عراق مشابه کشورهای توسعه یافته با استفاده از جدیدترین دستگاه های کیفی است که داده های مهمی را برای آگاهی از پیشرفت بیماری و علل آن و پاسخ آن به درمان ارائه می دهد، این کمپین توسط یک تیم برجسته عراقی و همکاری یک تیم پزشکی از آمریکا، هند و اردن مدیریت و اجرا می شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: این کمپین بیماران مبتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، ریه و لوسمی نوع AML را تحت پوشش قرار می دهد.

پیوست ها