معرفی و توضیح فرصتهای شغلی رشته تازه تأسیس فیزیک پزشکی در دانشکده علوم دانشگاه وارث الانبیاء (علیه السّلام)توسط رئیس این دانشکده

عضو هیأت علمی دانشگاه وارث الانبیاء (علیه السّلام) وابسته به آستان قدس حسینی درباره امتیازات و فرصتهای شغلی رشته فیزیک پزشکی، رشته تازه تأسیس در دانشکده علوم این دانشگاه در سال تحصیلی جاری (2023-2024)، توضیحاتی ارائه کردند.

دکتر شیما حسین نوفل رئیس این دانشکده در گفت و گو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: در راستای تلاشهای آستان قدس حسینی و ریاست دانشگاه وارث الانبیاء (علیه السّلام) در گسترش مستمر علمی، دانشکده علوم که شامل دو رشته فیزیک پزشکی و علوم کامپیوتر (IT) ایجاد شد.

وی توضیح داد: رشته فیزیک پزشکی یکی از رشته های حمایت کننده علم پزشکی محسوب می‌شود که به فارغ‌التحصیلان اجازه می‌دهد در بخش رادیولوژی و سونوگرافی، بخش پرتوهای یون‌ساز و همچنین گروه تصویربرداری پزشکی هسته‌ای، بخشهای تحقیقات علمی و بخشهای اداری در موسسات پزشکی، فعالیت کنند. ضمن اینکه این تخصصها در بازار کار تقاضای زیادی دارند.

وی افزود: سه نفر برتر از فارغ التحصیلان این دانشکده علاوه بر آموزش و ایجاد فرصتهای شغلی در مراکز درمانی وابسته به آستان قدس حسینی، این امکان را دارند که به عنوان دستیار آموزشی در دانشگاه مشغول به کار شوند.

شایان ذکر است که دانشگاه وارث الانبیاء (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی در سال جاری در راستای حمایت و همراهی بخش آموزش کشور اقدام به تأسیس رشته های جدید دانشگاهی و جذب دانشجو در آن رشته ها نموده است.

پیوست ها