افتتاح رشته امنیت سایبری و هوش مصنوعی در دانشکده فنی دانشگاه الزهرا (سلام الله علیها) وابسته به آستان قدس حسینی

دانشگاه دخترانه الزهرا (سلام الله علیها) وابسته به آستان قدس حسینی از راه اندازی دانشکده فنی مهندسی و فناوری اطلاعات که شامل دو رشته هوش مصنوعی و امنیت سایبری است برای نخستین بار در عراق در این دانشگاه خبر داد. 

دکتر زینب السلطانی رئیس دانشگاه گفت: در راستای پیام آستان قدس حسینی و در چارچوب چشم انداز وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی برای تدوین برنامه توسعه فرآیند آموزشی و در چارچوب چشم انداز این دانشگاه و تلاش برای دستیابی به اهداف آموزشی و علمی خود و همگام با دانش فنی روز، دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

وی توضیح داد: این دانشکده شامل بخشهای مهندسی امنیت سایبری و مهندسی هوش مصنوعی، علاوه بر افتتاح چند مرکز تحقیقاتی، علمی و خدماتی است.

همچنین رئیس دانشکده دکتر علی الحسینی گفت: مهندسی هوش مصنوعی بر شبیه سازی ذهن انسان و طراحی سیستمهای هوشمند برای حل مشکلاتی که باعث صرفه جویی در زمان می شود، تمرکز دارد و کاربردهای این تخصص در تمام شاخه های مهندسی بسیار زیاد بوده و در بخشهای صنعتی، بهداشتی و دانشگاهی و آموزشی کاربرد فراوانی دارد.

وی افزود: با توجه به امنیت سایبری، این تخصص بر امنیت اطلاعات و داده ها و رمزگذاری آنها تمرکز دارد که به حفظ محرمانه بودن انتقال داده ها و امنیت ملی کشور کمک می کند.

شایان ذکر است که دانشگاه دخترانه الزهرا (سلام الله علیها) وابسته به آستان قدس حسینی براساس طرحهایی از فناوریهای قبلی و مدرن در سال 2018 میلادی تکمیل و در وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی به رسمیت شناخته شد.

پیوست ها