شرکت دوازده هزار موکب جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

بخش شعائر و موکبهای حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی از تعداد موکبهای شرکت کننده در اربعین حسینی خبر داد. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ مسئول بخش ذکر شده در گفتگو با خبرنگار حرم اظهار داشت: امسال شاهد شرکت تعداد بسیاری از موکبهای خدمت رسانی حسینی به زائران محترم بودیم و تعداد بسیاری موکب هم از کشورهای عربی و اسلامی در خدمت رسانی شرکت نموده اند. 

سید عقیل یاسری افزود: تعداد مجوزهای صادر شده برای موکبها به تعداد دوازده هزار و پانصد رسیده است که از این تعداد سیصد موکب از کشورهای عربی و خارجی می باشند. 

وی ادامه داد: امسال موکبهایی از کشورهای عربی از جمله کشور فلسطین و همچینین کشورهای اسلامی و خارجی از جمله ایران، هند، پاکستان، نیجریه، سوئد، هلند، آلمان و چین شرکت دارند. همچنین هماهنگی بی نظیری بین موکبها و نیروهای امنیتی و خدماتی وجود دارد. 

لازم به ذکر است که بخش شعائر و موکبهای حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی تعداد موکبهای اربعین سال گذشته را یازده هزار و سیصد و پنجاه و شش موکب اعلام کرده بودند که از آن تعداد فقط پنجاه و نه موکب از کشورهای عربی و خارجی از جمله ایران، پاکستان، هند، نیجریه، کنیا، عربستان، سوریه، لبنان، دانمارک و چین بوده است.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی