افزایش سیستمهای سرمایشی در حرم مطهر حسینی همزمان با ایام اربعین

 واحد سیستمهای سرمایشی وابسته به بخش پروژه های مهندسی و فنی آستان قدس حسینی از افزودن سیستمهای سرمایشی در صحن مطهر حسینی و مناطق اطراف آن در چارچوب طرح خدمات ویژه اربعین خبر داد.

صفا علی، مسئول این واحد در گفتگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی گفت: با دستور مستقیم شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی آستان قدس حسینی چیلرهایی با ظرفیت نه هزارتـُن در ضلع شرقی صحن حسینی در باب الشهدا اضافه شده که در چارچوب طرح ویژه اربعین است.

 وی گفت: این چیلرها با ظرفیت نه هزار تـُن در صحن حسینی، سردابها و حائر حسینی مورد استفاده قرار گرفته است و این ظرفیت از طریق سیستم(BMS)  کنترل می شود.

 صفا علی عنوان کرد: این سامانه دارای کارایی بالا است. به طوری‌ که رطوبت ۵۵ و دمای ۲۶ درجه سانتی گراد را فراهم می‌کند و که هوای مطبوعی ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: آستان قدس حسینی هوای پاکیزه در داخل صحن مطهر، سردابها و حائر حسینی فراهم کرده است. به طوری که بر اساس سیستم فشار مثبت کار می کند که مقادیر بالایی اکسیژن را برای زائران فراهم می‌آورد و هوای آلوده را کاهش می دهد تا بهترین فضا را برای زائران فراهم کند.

وی گفت: با پشتیبانی مستقیم کارخانه وارث (916) نهصد و شانزده پنکه یل کولر مهیا گردید که در چند نقطه از جمله صحن حضرت زینب (علیها السلام)، مناطق اطراف صحن مطهر حسینی و برخی خیمه‌های بزرگ، میادین و اماکن اسکان زائران توزیع می‌شود. همچنین پایگاههای پزشکی و نقاط بازرسی ویژه بانوان و آقایان مهیا شده است.

صفا علی یادآور شد: همه سیستمهای مهم در بیمارستان السفیر امام حسین (علیه السلام)، مرکز پزشکی الحورا الزینب (علیها السلام) و همه پنکه های آبی مورد استفاده در کاهش دمای هوا سرویس شده اند.

وی تاکید کرد: کارخانه الوارث با همت بالایی تلاش می کند تا همه ملزومات خنک کننده هوا را در ایام اربعین فراهم کند.

شایان ذکر است زیارت اربعین از بزرگترین تجمعهای انسانی در جهان به شمار می‌رود که میلیون‌ها زائر از سرتاسر جهان در آن شرکت می کنند. آستان قدس حسینی همه تلاش‌ خود را برای ارائه خدمات، تسهیل حرکت روان زائران، تضمین راحتی و امنیت آنها به کار می گیرد.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی