برگزاری سومین دوره پرورش استعدادهای قرآنی در کربلا به همت آستان قدس حسینی

طبق گزارش اطلاع رسانی آستان قدس حسینی از سوی مؤسسه آموزشی «آیات» وابسته به مرکز بین‌المللی تبلیغ قرآن حرم مطهر حضرت امام حسین (علیه السّلام) دوره حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار گردیده است و چهل قرآن‌ آموز از استانهای مختلف عراق در این دوره شرکت نموده اند.

 

استاد احمد نعیم الشامی، مسئول واحد استعدادهای درخشان گفت: در راستای سیاستهای آستان قدس حسینی و رهنمودهای تولیت آستان، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، در خصوص حمایت و ارتقای توانمندی استعدادهای قرآنی، سومین دوره برنامه سالانه پرورش استعدادهای ممتاز قرآنی در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم ارائه می گردد. 

 

الشامی افزود: فعالیتهای برنامه پرورش استعدادهای قرآنی شامل ارائه سخنرانیهای نظری و عملی در سه محور حسن تلاوت، مهارتهای حفظ قرآن کریم و مدیحه ‌سرایی است. این دوره در شهرک حضرت امام حسن مجتبی (علیه السّلام) به مدت پنج روز با حضور چهل نفر از استعدادهای قرآنی برگزار می ‌شود. استعدادهای درخشانی از نه استان عراق که عبارتند از بصره، ذی ‌قار، میسان، دیوانیه، نجف اشرف، کربلای معلی، واسط، بغداد و بابل در آن حضور دارند. سخنرانیها نیز توسط اساتید متخصص عراقی و غیرعراقی ارائه می ‌گردد.

پیوست ها

المترجم : عماد موسی علی