درمان بیش از هفتاد نفر مبتلا به سرطان سینه در مرکز درمانی وابسته به آستان قدس حسینی

مرکز درمان سرطان سینه وابسته به معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی از درمان بیش از هفتاد نفر از بانوان مراجعه کننده از افتتاح این مرکز در میانه سال گذشته تا کنون خبر داد و همچنین دهها مورد هم تومورهای خوش خیم تشخیص داده شده است.

دکتر حیدر التمیمی رئیس این مرکز در گفت‌وگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: مرکز سرطان سینه به تشخیص زودهنگام سرطان سینه توجه دارد و از این جهت متمایز از سایر مراکز است که پزشک جراح شخصا مراحل معاینه و تشخیص را انجام می‌دهد. 

وی توضیح داد که بیش از هفتاد نفر از بانوان از زمان افتتاح این مرکز در نیمه دوم سال 2023 تحت درمان قرار گرفته اند، به علاوه ده ها مورد از تومورهای خوش خیم تشخیص داده شده است. بنابراین بیماران دیگر مجبور نیستند جهت درمان به خارج از عراق سفر کند. 

وی با اشاره به اینکه در این مرکز درمانهای موجود در خارج از کشور با استفاده از فناوریهای مدرن ارائه می شود و جراحیها موفقیت آمیز هستند؛ افزود: ما تلاش کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که تمام امکانات درمانی و دستگاه‌های پیشرفته در همه موسسات و مراکز زیرمجموعه ما قرار بگیرد. در موسسات پزشکی وابسته به ما دستیابی به درمان باکیفیت مطلوب برای بیماران فراهم می باشد.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی از طریق مؤسسات بهداشتی، درمانی و مراکز تحقیقاتی خود در تلاش است تا بانک اطلاعاتی ای از بیماریهای ارثی و بدخیم ایجاد کند تا بتواند نقشه آینده وضعیت پزشکی عراق را ترسیم کند.

پیوست ها