نوید متولی شرعی آستان قدس حسینی به تأسیس دانشکده ای با هدف تربیت متخصصان در زمینه آموزش و درمان به مبتلایان اوتیسم در روز جهانی اوتیسم

نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی در روز جهانی اوتیسم اظهار داشتند که آستان قدس حسینی در نظر دارد دانشکده ای با هدف تربیت متخصصان در زمینه آموزش و درمان مبتلایان به اوتیسم تأسیس نماید.

متولی شرعی آستان قدس حسینی در روز جهانی اوتیسم در مرکز اوتیسم آستان قدس حسینی حاضر شدند و در سخنرانی خود عنوان نمودند: «اوتیسم؛ کودکان عراقی و بلکه کودکان جهان را تهدید می کند. در راستای تلاش جهت از بین بردن مشکلات برخی از اقشار ملت عراق و حمایت و پشتیبانی از موسسات و ادارات دولتی که در این زمینه فعالیت می کنند، آستان قدس حسینی از ده سال قبل اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات کودکان اوتیسمی ورزیده است و کارکنان و متخصصان بسیاری را جذب نموده است و اکنون یازده مرکز درمانی و آموزشی برای کودکان درخودمانده (اوتیسم) درکشور عراق احداث کرده است.

همچنین ایشان از موفقیت آستان قدس در این زمینه و افزایش تعداد مراکز و گنجایش مراکز درمانی در این بازه زمانی خبر دادند.

ایشان در باب اطلاع رسانی و فرهنگسازی نوع رفتار با این کودکان اظهار داشتند:

«می خواهم به موضوع مهمی اشاره کنم در حقیقت اهتمام کشورهای جهان به درمان از خانواده آغاز می شود که ما نیاز به فرهنگسازی بین خانواده ها داریم که آموزش چگونگی برخورد با کودکان مبتلا به اوتیسم را بیاموزند و موضوع دیگری که بسیار مهم است و می خواهم توجه شهروندان را به آن جلب کنم آن است که جامعه چگونه باید با این بیماران برخورد نمایند. موضوعی که بسیار دردناک است این است که متاسفانه در این کشور با کودکان مبتلا به اوتیسم برخوردی نامناسب می شود و آنان را کوچک و ناچیز می شمارند لذا به تمامی فرزندان ملت عزیز خود سفارش می کنم که همراهی و اهتمام ویژه ای به اینگونه مبتلایان داشته باشند. 

نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی در باب کمبود مراکز آموزشی برای پرورش مربی برای این قشر از جامعه عنوان کردند: «و موضوع مهم دیگری که در عراق با آن مواجه هستیم، عدم وجود دانشکده و بخشهای تحصیلی جهت آموزش مربیان برای این کودکان است. اکنون در عراق مربیان این کودکان دوره هایی را در خارج از کشور می گذرانند این در حالی است که بعضی از کشورها و حتی از کشورهای همسایه دانشکده هایی را با هدف فارغ التحصیلی متخصصان در این رشته تاسیس نموده اند. ما نیز در کشور عراق نیازمند این امر هستیم و ان شاء الله برای تحقق آن تلاش خواهیم نمود و از جمله برنامه های آستان قدس حسینی احداث دانشکده جهت تربیت مربیانی جهت آموزش و درمان اینگونه مبتلایان می باشد.»

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی