برنامه ریزی آستان قدس حسینی جهت خدمت رسانی پزشکی ویژه زیارت میلیونی نیمه شعبان

بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی از برنامه خود جهت ارائه خدمات پزشکی به زائران در ایام زیارت نیم شعبان با مشارکت بیش از هزار و دویست نفر۵ از پرسنل درمانی خود خبر داد.

دکتر علاء عبدالرحمن الجنابی متخصص اورژانس و جمعیت انبوه در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: با رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی شیخ عبدالمهدی کربلایی و با نظارت رئیس بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی دکتر حیدر العابدی اقدامات لازم جهت ارائه خدمات پزشکی به زائران در زیارت نیمه شعبان برنامه ریزی شد.

وی تصریح کرد: این طرح شامل ایجاد شش مرکز اورژانس در محدوده بین الحرمین، خیابان سدره و مقام صاحب الزمان (عج) به اضافه شش یگان پزشکی که به دو گروه تقسیم شده اند؛ گروه الف خدمات پزشکی تکمیلی و گروه ب خدمات اورژانس را به زائران ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه این طرح شامل صد و پنجاه نفر از امدادگران سیار آموزش‌دیده و دارای تجربه در زیارتهای میلیونی می باشد، خاطرنشان کرد: هر یک از این افراد به یک کیف حاوی لوازم کامل کمکهای اولیه و یک دستگاه شوک الکتریکی و یک بطری کوچک اکسیژن مجهز خواهند شد. 

وی افزود در این طرح بیش از هزار و دویست شخص با تخصصهای مختلف به دو گروه تقسیم می شوند و هر گروه به مدت دوازده ساعت مسئولیت ارائه خدمات پزشکی به زائران را بر عهده خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هدف از شرکت امدادگران سیار در این طرح این است که در صورت افتادن و بیهوشی بیمار بین زائران و مشکل بودن رسیدن آمبولانس بلافاصله تحت درمان قرار گیرند و کلیه خدمات درمانی به بیماران ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: پنج دستگاه آمبولانس در مجاورت مراکز اورژانس و یگانهای پزشکی مستقر می شوند که وظیفه آنها انتقال بیماران با وضعیت اورژانسی به نزدیکترین بیمارستان در صورت نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با در نظر گرفتن همه شرایط و با همکاری و شرکت کادر مدیریت بهداشت کربلا و تعدادی از استانهای عراق تدوین شده است.

شایان ذکر است؛ آستان قدس حسینی تمام بخشها و کارمندان و همچنین بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به حرم را بسیج کرده است تا در زیارت میلیونی نیمه شعبان بهترین خدمات را به زائرین ارائه دهند.

پیوست ها