برگزاری جشنواره کوثر عصمت با حضور شخصیتهایی از سی کشور در آستان قدس حسینی

تولیت آستان قدس حسینی از تکمیل مقدمات ویژه برگزاری «سومین جشنواره فرهنگی بین‌المللی کوثر عصمت» که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام) از روز سه شنبه دوازدهم دی ماه با شرکت شخصیتهایی از سی کشور برگزار می شود؛ خبر داد.

علی کاظم سلطان، رئیس کمیته مقدماتی جشنواره گفت: با دستور مستقیم نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر شیخ عبدالمهدی الکربلایی آمادگیهای لازم ویژه برگزاری سومین جشنواره بین ‌المللی کوثر عصمت با حضور صد نفر از جمله پژوهشگران و نویسندگان و اساتید دانشگاه و متخصصان رسانه از سی کشور اسلامی و خارجی به اتمام رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه این جشنواره شاهد فعالیتهای متعددی از جمله برگزاری، نشستهای پژوهشی، مسابقه شعر برای شاعران جوان و نمایشگاه های هنری، خوشنویسی خواهد بود، خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل حضور فعال بانوان را خواهد بود.

از سوی دیگر ، آقای عبدالامیر القریشی یکی از اعضای کمیته تدارکاتی جشنواره، با اشاره به اینکه کار پژوهشی امسال محدود به نگارش کتاب بوده است؛ افزود: کمیته تدارکاتی در سال جاری پنجاه و پنج کتاب به زبانهای مختلف عربی، انگلیسی، اردو و فارسی دریافت کرده است و این مجموعه بسیار مناسبی جهت تاسیس کتابخانه تخصصی حضرت زهرا سلام الله علیها میباشد.

وی افزود: محصولات فکری مورد ارزیابی علمی اساتید و متخصصان این حوزه قرار گرفت، به ویژه اینکه در کمیته مقدماتی مقرر شد که نگارش تا حد زیادی با مقتضیات این برهه زمانی هماهنگ باشد.

پیوست ها