ایجاد دستگاه تشخیص تومورهای سرطانی با بررسی بافت بدن برای اولین بار در عراق توسط آستان قدس حسینی

 بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی از استفاده اولین دستگاه تشخیص تومورهای سرطانی با بررسی بافت برای اولین بار در عراق خبر داد.

این بخش در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار سایت رسمی حرم مطهر قرار گرفته است، اظهار داشت: در اجرای رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی کربلایی، بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سعی می کند بیمارستانهای حرم مطهر را به تجهیزات مدرن حوزه پزشکی، به‌ ویژه در زمینه تومورهای سرطانی تجهیز نماید.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: این بخش توانسته در مدت کوتاهی دستگاه Pathology&scanner را که اولین دستگاه از این نوع در عراق جهت تشخیص بیماری با بررسی بافت بدن است؛ راه اندازی کند.

در این بیانیه اشاره شده است که دقت نتایج این دستگاه به 99 درصد می رسد و نشان دهنده یک جهش کیفی در زمینه تشخیص دقیق علمی در سطح عراق است.

وی افزود: بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر تلاش می کند با جذب متخصصان بین المللی و ایجاد تجهیزات مدرن پزشکی در مراکز درمانی حرم مطهر از سفر بیماران جهت درمان به خارج از کشور بکاهد. وی همچنین اضافه کرد: کادر عراقی کاربران این دستگاه در موسسات پیشرفته جهانی آموزش دیده اند و از آزمایشگاههای بین المللی در ایالات متحده آمریکا، ژاپن، هند و دیگر کشورهای جهان نیز مشاوره های علمی دریافت می کنند.

پیوست ها