استفاده از تربت حرم مطهر در کارگاه مهر و تسبیح سازی حرم مطهر حسینی

بخش فنی آستان قدس حسینی اظهار داشت مهر و تسبیح حرم از تربت حرم مطهر که در پروژه های ساخت سردابها جمع آوری گردیده است، تولید می شود.

ضرار علوان مدیر این کارگاه در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر اظهار داشت: کارگاه تولید مهر و تسبیح حرم مطهر که در سال 2013 افتتاح شد از خاکهای استخراج شده در پروژه های توسعه چهار سرداب حرم مطهر برای تولید مهر و تسبیح استفاده می کند.

وی تصریح کرد: خاکهای استخراج شده پس از غربال شدن با آب علقمه نزدیک ضریح حضرت اباالفضل العباس (علیه السّلام) آمیخته می شود.

وی افزود: این کارگاه مهر و تسبیحهای مورد نیاز حرم مطهر و دیگر عتبات را آماده می کند و همچنین مقدار زیادی از تربت حضرت سیدالشهداء (علیه السّلام) را بین زائران توزیع می نماید.

لازم به ذکر است که محققان بسیاری به روایتهای زیادی در خصوص فضیلت سرزمین کربلا حتی از زمان حضرت آدم (علیه السلام) اشاره نموده اند. همچنین تمامی علما بر حرمت خوردن تربت به استثنای تربت مضجع شریف حضرت امام حسین (علیه السلام) اتفاق نظر دارند و روایات زیادی از ائمه اطهار (علیهم السلام) درباره شفابخش بودن تربت مضجع مطهر حضرت امام حسین (علیه السلام) وارد شده است.

پیوست ها