آغاز مرحله دوم پروژه آبرسانی الحرمین توسط آستان قدس حسینی

بخش نگهداری آستان قدس حسینی از آغاز فاز دوم پروژه آبرسانی الحرمین خبر داد و اضافه کرد این پروژه آب مورد نیاز در صحن امام حسن مجتبی (علیه السّلام) و صحن عقیله زینب (علیها السّلام) و مناطق نزدیک به آن را تامین خواهد کرد. 

مهندس عبدالحسن محمد رئیس بخش نگهداری آستان قدس حسینی، در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: با دستور مستقیم نماینده مرجعیت و متولی شرعی آستان قدس حسینی، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، و تولیت حرم مطهر حاج حسن رشید العبایجی، کادر فنی و مهندسی کار لوله کشی برای انتقال آب به صحن امام حسن مجتبی (علیه السّلام)، صحن عقیله زینب (سلام الله علیها) و مناطق نزدیک آن را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: لوله مورد استفاده از نوع پلی اتیلن به قطر 500 میلی متر و طول 850 متر بوده و کار این پروژه بدون ایجاد مزاحمت برای رفت آمد وسائل نقلیه و شهروندان در حال انجام است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح رفع کمبود آب در مرکز شهر کربلا و اطراف حرمین مطهر به ویژه در مناسبتهای مذهبی و زیارتهای میلیونی در کربلای معلی است.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی، ایستگاههای بزرگ و مدرن بسیاری را برای تصفیه و شیرین سازی آب شرب در نقاط مختلف استان کربلا و تعدادی از استانهای عراق، جهت خدمت رسانی به شهروندان و زائران به صورت رایگان احداث نموده است.

پیوست ها