برگزاری همایش بین المللی ربیع الشهاده همزمان با میلاد باسعادت حضرت امام حسین (علیه السّلام)

آستان قدس حسینی از اتمام اقدامات لازم جهت برگزاری شانزدهمین همایش بین المللی ربیع الشهاده خبر داد. این همایش از فردا پنجم اسفندماه به مدت چهار روز برگزار خواهد شد. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ محسن الوزنی یکی از اعضای برگزاری همایشهای حرم مطهر در این خصوص اظهار داشت: شانزدهمین همایش بین المللی ربیع الشهاده با شعار «امام حسین علیه السلام در قلوب ملتها» از فردا جمعه افتتاح خواهد شد. در حاشیه این همایش فعالیتهای گوناگونی از جمله شب شعر، مسابقات پژوهشی و نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: صد و بیست نفر از چهل و چهار کشور جهان در این همایش شرکت خواهند داشت و امسال از بسیاری از عراقیهایی که در کشورهای خارجی زندگی می کنند و در زمینه های پزشکی، مهندسی، آموزشی و غیره به بشریت خدمت می کنند در حرم مطهر امام حسین (علیه السّلام) تکریم و تقدیر خواهند شد. 

وی در خاتمه گفت: هدف از برگزاری این همایش نشر فرهنگ اسلامی و اهل بیت (علیهم السّلام) و ایجاد ارتباط با مسلمانان جهان می باشد. 

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی فعالیتهای فرهنگی زیادی را با هدف نشر فکر و فرهنگ اهل بیت (علیهم السّلام) برگزار می نماید.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی