چاپ برخی از عناوین کتب درسی در چاپخانه دارالوارث وابسته به آستان قدس حسینی

چاپخانه دارالوارث وابسته به آستان قدس حسینی از آغاز چاپ کتابهای درسی براساس قرارداد امضا شده با وزارت آموزش و پرورش خبر داد. 

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ ناظر بر چاپخانه دارالوارث در این خصوص گفت: نیروهای این چاپخانه کار خود را جهت چاپ کتابهای درسی آغاز کرده اند. این چاپخانه یک میلیون و دویست و پنجاه کتاب علوم و عربی کلاس پنجم ابتدایی را براساس قرارداد امضا شده و طبق زمانبندی از پیش تعیین شده به وزارت آموزش و پرورش تحویل خواهد داد. 

مهندس منتظر صالح افزود: چاپ کتابهای درسی با چاپخانه های دیگر در دست اجراست تا بتوانیم در جبران نقص ایجاد شده در توزیع کتابهای درسی بین دانش آموزان کشور سهیم باشیم.

وی افزود: امسال تمامی کتابهای درسی داخل کشور عراق در مجهزترین چاپخانه های کشور و با استفاده از بهترین نوع ورق و جوهر چاپ می شود و این امر در حفظ اموال کشور و ایجاد اشتغال نقش مهمی خواهد داشت. 

وی ادامه داد: مدت زمان مشخص شده برای تحویل کتاب ها چهل و پنج روز می باشد ولیکن به خاطر دستگاههای مکانیزه موجود و تجربه کارکنان در مدت زمان 28 الی 30 روز چاپ کتابها به اتمام خواهد رسید. 

لازم به ذکر است که چاپخانه دارالوارث وابسته به آستان قدس حسینی در سال 2013 میلادی با هدف خدمت رسانی و ایجاد اشتغال تاسیس گردید.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی