ادامه روند ساخت صحن حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) به مساحت صد هزار متر مربع

بخش پروژه های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی از ادامه روند مراحل ساخت صحن امام حسن مجتبی (علیه السلام) خبر داد. این صحن دومین صحن پس از صحن العقیله حضرت زینب (علیها السلام) در پروژه توسعه حرم مطهر امام حسین (علیه السّلام) می باشد.

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی؛ رئیس بخش فوق الذکر در این خصوص اظهار داشت: مراحل ساخت صحن حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) طبق برنامه پیش می رود. پس از احداث این صحن فضایی به مساحت صد هزار متر مربع به حرم مطهر افزوده می گردد که از این مساحت بخشی از آن به مراسم عبادی و خدمت رسانی و برخی دیگر به ارائه خدمات فکری وفرهنگی اختصاص خواهد یافت.

مهندس حسین رضا مهدی ضمن بیان اینکه مرحله اول این پروژه پیشرفت بیست درصدی داشته است، افزود: صحن امام حسن مجتبی (علیه السلام) با توجه به اینکه از باب القبله حرم مطهر حضرت امام حسین (علیه السّلام) تا خیابان حضرت امام علی (علیه السّلام) امتداد یافته است، از نظر موقعیتی اهمیت زیادی دارد.

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی با به کارگیری نیروهای بخش پروژه های فنی و مهندسی به توسعه صحن مطهر حسینی اقدام می نماید. این اقدامات با هدف ایجاد فضای بیشتر برای زائران و ارائه بهترین خدمات در زیارتهای میلیونی صورت می پذیرد.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی