جوایز نقدی حرم امام حسین (علیه السلام) به اشعار برگزیده در «مسابقه جبل الصبر» از فعالیتهای همایش ربیع الشهاده

آستان قدس حسینی از آغاز «مسابقه شعر جبل الصبر» در چارچوب برنامه هایجوایز نقدی حرم امام حسین (علیه السلام) به اشعار برگزیده در «مسابقه جبل الصبر» از فعالیتهای همایش ربیع الشهاده

شانزدهمین جشنواره فرهنگی بین المللی ربیع الشهاده خبر داد که در سوم ماه شعبان آینده همزمان با میلاد حضرت امام حسین (علیه السلام) آغاز به کار خواهد کرد.

این جشنواره با شعار «الإمام الحسين عليه السلام في ضمير الشعوب: امام حسین علیه السلام در ضمیر ملتها» برگزار می شود و شرایط شرکت در مسابقه آن به شرح ذیل است:

طبق اعلام کمیته مقدماتی جشنواره، اشعار شرکت کننده باید به عربی فصیح و الهام گرفته از صبر، شجاعت و رویکردهای جاویدان حضرت زینب (علیها السلام) در واقعه کربلا و نقش ایشان در تکمیل نهضت جاویدان حسینی باشد.

تعداد ابیات شعر حداقل بیست بیت و حداکثر چهل بیت و به دور از هرگونه اشتباهات لغوی، نحوی و عروضی و عیوب قافیه باشد.

شعر قبلا به مسابقه ای ارسال نشده باشد و جایزه ای کسب نکرده باشد. در قالب ورد نوشته شود و کلمات واضح و درست باشند. آثار مورد نظر از طریق ایمیل به نشانی (rabie_alshshada@imamhussain.org) ارسال یا به صورت دستی به کمیته مقدماتی مسابقه تحویل داده شود. آستان قدس حسینی حق استفاده اشعار ارسالی را دارد و آخرین مهلت تحویل آن سوم بهمن خواهد بود.

جایزه برگزیده اول: سه میلیون دینار به همراه تندیس مسابقه و لوح تقدیر، جایزه نفر دوم: دو میلیون دینار به همراه تندیس مسابقه و لوح تقدیر و جایزه نفر سوم: یک میلیون دینار به همراه تندیس مسابقه و لوح تقدیر است. 

همچنین هفت جایزه نقدی دیگر به ارزش ۵۰۰ هزار دینار به برندگانی که رتبه های چهارم تا دهم را کسب کنند به همراه تندیس مسابقه و لوح تقدیر اعطا می شود.

آستان قدس حسینی در میلادهای اهل بیت (علیهم السلام) بسیاری از برنامه های فرهنگی و جشنواره ها را با تاکید بر ادامه مسیر ایشان برگزار می کند.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی