آمادگی آستان قدس حسینی جهت برگزاری همایش زیارت اربعین حسینی با شرکت مراکز علمی و پژوهشگرانی از کشورهای عربی و خارجی

مرکز مطالعات و پژوهشهای آستان قدس حسینی از تکمیل آمادگیها جهت برگزاری پنجمین همایش بین المللی زیارت اربعین حسینی با همکاری دانشکده الصفوه کربلا خبر داد. 

مدیر مرکز مطالعات و پژوهشهای آستان قدس حسینی در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر اظهار داشت: فعالیتهای این همایش از 10/9/2021 در صحن مطهر حسینی و با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای عربی و خارجی برگزار می شود. 

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش مورد توجه قرار دادن نقش خانواده و جوانان در برگزاری این زیارت میلیونی و همچنین آموختن پیامهای نهضت حسینی و همچنین ارتباط مفاهیم قرآنی و دینی و عقایدی با زیارت اربعین است. 

فعالیتهای این همایش با محورهای قرآنی، عقاید، ادبیات و زبان و ترجمه، محور فرهنگی و فنی و محور رسانه ای است و مشارکت کنندگانی از مصر، تونس، عربستان، لبنان، فرانسه، سوئیس، آلمان و ایران در این همایش شرکت خواهند داشت. 

لازم به ذکر است که این هماش در سالهای گذشته با شرکت صدها پژوهشگر برگزار شد و امسال این همایش با پشتیبانی وزارت علوم عراق، دانشگاه کربلا، دانشگاه وارث الأنبیاء، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، دار المحمدیه المهدانیه یمن، موسسه قرطبه سوئیس و انجمن شرق الاوسط کشور روسیه برگزار خواهد شد.

پیوست ها

مترجم : احمد علی حسن التتنجی