رکود شکنی بیمارستان آستان قدس حسینی با تعداد جراحیهای رایگان

گزارشهای آماری بیمارستان «سفير الحسين»  وابسته به آستان قدس حسینی از افزایش تعداد جراحیهایی که در این بیمارستان انجام شده و رکورد شکنی تعداد جراحیهای در طول یک ماه خبر می ‌دهد.

خضیر یاس، معاون اداری بیمارستان سفير الحسين اظهار داشت: کادر پزشکی این بیمارستان موفق به ثبت رکوردی غیر منتظره از نظر تعداد و نوع عملهای جراحی شد، در این بیمارستان تنها در ماه ژانویه هزار و صد و هفده عمل جراحی انجام شد.

بیمارستان سفير الحسين از سوی آستان قدس حسینی به خانواده ‌های فقیر و نیازمند عراقی به صورت رایگان خدمات پزشکی ارائه می نماید.

در این بیمارستان جراحیهای تخصصی برای بیماران عراقی که توان پرداخت هزینه ‌های بیمارستانهای خصوصی یا هزینه درمان در خارج از کشور عراق را ندارند؛ انجام می ‌شود.

خضیر گفت: بیشتر جراحیهایی که در این بیمارستان انجام می‌ شوند، جراحیهای تخصصی و فوق تخصصی و نیز جراحیهای اورژانسی هستند،‌ همچنین عملهای جراحی خاص و پیچیده که دیگر بیمارستانهای عراق توان انجام آن را ندارند، در بیمارستان  سفير الحسين انجام می ‌شود.

بيمارستان سفير الحسين تنها بیمارستان در عراق است که عمل جراحی DNL ویژه کلیه‌ در آن انجام می ‌شود. این عمل جراحی بسیار پیچیده بوده و انجام آن به کادر پزشکی دارای مهارتهای بالا و نیز تجهیزات پزشکی پیشرفته نیاز است.

معاون اداری بیمارستان  سفير الحسين افزود: به طور کلی حمایت مستمر آستان مقدس حسینی از این بیمارستان و به طور خاص حمایت شیخ عبد المهدی الکربلایی؛ متولی شرعی آستان از بیمارستان  سفير الحسين عامل تحقق این دستاوردهای انسانی با این سطح کیفی خدمات درمانی  و جراحی می باشد.

همچنین تیم جراحی بیمارستان سفير الحسين در انجام عملهای زیبایی برای تعدادی از مجروحان نیروهای حشد شعبی و نیز عمل جراحی کوچک ‌سازی معده برای افراد بسیار چاق موفق عمل کرده است.

این بیمارستان در برخی از جراحیهای فوق تخصصی که بسیار کم و محدود در دیگر بیمارستانهای عراق انجام می ‌شود، از تیمهای پزشکی داخلی و خارجی به ویژه جراحان متخصص کمک می‌ گیرد.

پیوست ها