پروژه راه اندازی کارخانه بازیافت زباله در استان کربلا در زمینی به مساحت صد و بیست و پنج هکتار به همت آستان قدس حسینی

بخش پروژه های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی از آغاز احداث کارخانه بازیافت زباله به مساحت صد و بیست و پنج هکتار در استان کربلا خبر داد. 

مهندس حسین رضا مهدی، مسئول بخش پروژه های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی با اعلام این خبر گفت: با نظر به رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی بر ضرورت اهتمام به محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن، احداث کارخانه بازیافت زباله به عنوان یکی از پروژه های مهم آستان قدس حسینی در برنامه کاری قرار گرفت.

وی افزود: پروژه بازیافت زباله که در مساحتی بالغ بر صد و بیست و پنج هکتار و با ظرفیت هزار و پانصد تن احداث خواهد شد، یکی از پروژه های مهمی است که تأثیرات مثبتی در تولید انرژی و جلوگیری از آلودگی خواهد داشت. 

مسئول بخش پروژه های فنی و مهندسی ادامه داد: این کارخانه در غرب استان کربلا احداث خواهد شد و انتظار می رود که یک سال و نیم دیگر به بهره برداری برسد.

وی توضیح داد: کارخانه شامل چند بخش بازیافت زباله های عادی و پزشکی خواهد بود و از طریق تخمیر زباله های آلی و بهره ‌برداری از گاز متان برق تولید خواهد شد. در این کارخانه امکاناتی برای جداسازی زباله های آهنی، پلاستیکی، کاغذی و مقوایی وجود دارد تا مجدداً بازیافت شوند.

وی تصریح کرد که استانداردهای این کارخانه بازیافت زباله مطابق با استانداردهای جهانی است که یکی از سازمانهای متخصص در حفظ محیط زیست در پاریس تصویب کرده است و توسط یک شرکت ترکیه ای احداث خواهد شد. این پروژه فرصتهای کاری بسیاری را در استان کربلا به وجود خواهد آورد.

پیوست ها