طرح خدمت رسانی زائرسرای امام حسن مجتبی (علیه السّلام) وابسته به آستان قدس حسینی ویژه ایام اربعین حسینی

زائرسرای امام حسن مجتبی (علیه السّلام) وابسته به آستان قدس حسینی از اجرای برنامه ویژه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

معاون مدیریت زائرسرای امام حسن مجتبی (علیه السّلام) در گفتگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی اظهار داشت: با نظر به رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و همچنین تولیت آستان قدس حسینی، زائرسرای امام حسن مجتبی (علیه السّلام) واقع در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی از ابتدای ماه محرم الحرام آمادگیهای لازم برای اربعین حسینی را فراهم نموده است. 

علی شاکر مسلمانی افزود: در این راستا کارخانه یخ موجود در این زائرسرا راه اندازی شده است و اقدامات نصب سایبانهای پارچه ای برای کاهش تابش آفتاب و نرده‌های آهنی برای تفکیک مردان و زنان صورت گرفته است.

مسلمانی ادامه داد: از جمله خدماتی که در این زائرسرا به زائران محترم اربعین ارائه می شود، می توان به شستشو و اتو کردن لباسها، تعمیر ویلچرها، دوخت لباسها و کیفها‌ و کفشها اشاره کرد. همچنین مرکز گمشدگان با همکاری بخش ارتباطات راه ‌اندازی شده است. این مرکز شامل یک کامپیوتر مرکزی است که اطلاعات گمشدگان را در طول مسیر تا رسیدن به آستانهای مقدس ثبت می‌کند.

وی همچنین گفت: از روز ششم ماه صفر، غذای تبرکی به صورت روزانه هزار و پانصد پرس غذای تبرکی بین زائران محترم توزیع می شود و این تعداد از غذای تبرکی در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی افزود: یک بیمارستان میدانی مجهز نیز با همکاری اداره بهداشت کربلا، در این زائرسرا راه اندازی شده است. این بیمارستان شامل پنجاه تخت، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل و آمبولانسهایی برای انتقال بیماران به بیمارستانهای دیگر است.

مسلمانی به خدمات فرهنگی و دینی اشاره کرد و گفت: مرکز پاسخ به سئوالات دینی نیز با شرکت تمامی بخشهای آستان قدس حسینی همچون دار القرآن الکریم، مرکز فجر عاشورا و واحدهای ترجمه، برپا شده است.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی در طول ایام اربعین امام حسین (علیه السّلام) با نظر به رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی، خدمات متنوعی از جمله خدمات پزشکی و درمانی، فرهنگی و لجستیکی به زائران و موکبهای حسینی از تمامی استانهای عراق و کشورهای دیگر ارائه می نماید.

پیوست ها