برپایی اولین کمپین رایگان تشخیص زودهنگام سرطان در عراق به همت آستان قدس حسینی با همکاری دانشگاه لیورپول

آستان قدس حسینی اولین کمپین رایگان تشخیص زودهنگام سرطان را با همکاری متخصصانی از دانشگاه لیورپول انگلستان جهت آزمایش تشخیص رایگان برای یک میلیون نفر برگزار کرد.

دکتر احمد الخفاجی مدیر این طرح طی کنفرانس خبری اظهار داشت: این کمپین برای اولین بار در عراق برگزار می شود و متخصصانی از دانشگاه لیورپول انگلستان با آستان قدس حسینی همکاری خواهند داشت. طی این کمپین یک میلیون آزمایش تشخیص زودهنگام سرطان با هزینه آستان قدس حسینی انجام خواهد شد.

وی افزود: این پروژه در نوع خود، اولین پروژه در عراق و کشورهای همسایه عراق می باشد که قبل از ابتلای فرد به سرطان ریه انجام می شود و ما نیز از سال 2016 میلادی کارهای مقدماتی این طرح را آغاز کرده ایم.

 دکتر احمد الخفاجی ادامه داد: اجرای این پروژه در نتیجه تلاشهای مستمر هشت ساله ای است که با همکاری موسسات دولتی و محلی حاصل شده است. با نظر به افزایش تعداد مبتلایان به سرطان در کشور، اجرای این آزمایشات بسیار ضروری می باشد.

از تمامی شهروندان می خواهیم در این کمپین که آستان قدس حسینی با پشتیبانی نماینده مرجعیت عالی برگزار نموده است، شرکت کنند. این کمپین برای تشویق شهروندان به انجام آزمایش تشخیص زودهنگام سرطان ریه در محدوده زمانی ده سال به طور مستمر اجرا می شود.

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی از طریق بخش بهداشت، درمان و آموزشهای پزشکی خود در تلاش است تا افقهای همکاری مشترکی را با موسسات بین المللی معتبر جهت ارائه بهترین خدمات پزشکی به شهروندان بگشاید.

پیوست ها