حضور رئیس بخش رسانه آستان قدس حسینی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه تصویر دهم

مهندس عباس الخفاجی رئیس بخش رسانه آستان قدس حسینی در سخنان خود در مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه «تصویر دهم» گفت: حمایت از هنرهای حسینی برای آستان قدس حسینی اهمیت ویژه ای دارد و این به دلیل تاثیر فراوان آن در انسان‌سازی به شکل حقیقی و مورد توجه خداوند متعال و پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) است.

رئیس بخش رسانه آستان قدس حسینی گفت: حرم مطهر همواره توجه، تأکید و حمایت خود را از هر آنچه که در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی ارائه می شود؛ اعلام کرده است. بر این اساس بخش رسانه‌ آستان قدس حسینی همواره به گونه‌ای که درخورِ نام سرور و سالار شهیدان باشد در پی به ثمر نشاندن حمایتها در میدان عمل است.

وی افزود: در چارچوب پیام مرجعیت عالی که خدمت رسانی به بشریت همیشه در اولویت ایشان است؛ آستان قدس حسینی با حمایت نماینده مرجعیت عالی، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، و تولیت حرم مطهر، حاج حسن رشید العبایجی، در تمامی طرحها و ابتکارات بشردوستانه پیشگام بوده است و یکی از اولویتهای اصلی خدمت به بشریت است که بخشش انسان دوستانه را سرلوحه خدمت حسینی قرار می دهد که ترجمه تحت اللفظی اصول جاودانه حضرت امام حسین (علیه السلام) است.

وی ادامه داد: از کمیته برگزاری، هیات داوران، شرکت کنندگان، همه دست اندرکاران این جشنواره و کسانی که از تجربیات و توانمندی خود جهت ارتقای جشنواره در تخصص فیلمسازی حسینی فعالیت نمودند؛ صمیمانه تشکر می کنم.

 وی افزود: این جشنواره همچون چراغی است که فضای هنر و خلاقیت را روشن می کند و نورانیت حسینی و جذابیتهای زیارت اربعین را بازنمایی می کند. این جشنواره نقاشیهای هنری را به تصویر می کشد که در جوهره مسأله حسینی تأمل می کند و به ابعاد معنوی و فرهنگی آن عمیقتر می‌اندیشد.

وی تاکید کرد: امروز همه ما شامل کارگردانان، نویسندگان و فیلمسازان به عشق امام حسین (علیه السلام) در این پروژه که افتخار حضور آن را دارم، گرد هم آمده ایم و اعتقاد داریم هر آنچه برای خدمت به مردم، امام حسین (علیه السلام) و زیارت اربعین ارائه می کنیم، ناچیز و ناکافی است و حق مطلب را ادا نمی کند. بنابراین ما به دنبال بهترینها و ایده آل ترینها هستیم .

گفتنی است جشنواره فیلم کوتاه تصویر دهم با نظارت کمیته ای متشکل از کارگردانان و نویسندگان ارشد ایرانی به ریاست مجید مجیدی کارگردان، سه فیلم برگزیده را انتخاب می کند و آستان قدس حسینی جوایز این جشنواره را بر عهده گرفته است.

بخش رسانه حرم مطهر حسینی پشتیبان تمام پروژه‌های هنری و سینمایی است که در جهت خدمت به امام حسین (علیه السلام) در هر کجای دنیا فعالیت می نمایند.

پیوست ها