آزمایش بر روی دستگاههای رباتیک به منظور وارد کردن تعدادی از آنها برای به کارگیری در عمل جراحی توسط بیمارستان تخصصی سرطان الوارث وابسته به آستان قدس حسینی

معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی از آغاز انجام یک سری آزمایشات بر روی دستگاه های رباتیک جراحی به منظور وارد کردن آنها به عراق برای اولین بار خبر داد.

در بیانیه ای که این معاونت صادر کرده است و نسخه ای از آن به دست سایت رسمی حرم مطهر رسیده؛ آمده است: معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی و از طریق بیمارستان تخصصی سرطان الوارث آغاز به انجام یک سری آزمایشات بر روی رباتهایی برای جراحی نموده است. این اقدام به منظور وارد کردن رباطها برای به کارگیری در جراحی صورت گرفته است.

در این بیانیه توضیح داده شده است که مدیریت پزشکی بیمارستان دکتر ربیع حنا و هیات همراهش آزمایشهای متعددی را در مقر شرکتهای مسئول این رباتها انجام داده اند.

وی افزود: این فناوری برای اولین بار در عراق فراهم می‌شود و به انجام جراحیهای بسیار دقیق با عوارض و درد کمتر نسبت به جراحی معمولی کمک می‌کند. وی خاطرنشان کرد: این هیات تجربه فراوانی در استفاده از این نوع فناوریها دارد، زیرا جراحیهای بسیاری را در چندین کشور از جمله ایالات متحده انجام داده است.

در این بیانیه تاکید شده است که این اقدام جهت ارائه مراقبتهای پزشکی برتر و خدمات پیشرفته و جلوگیری از سفر بیماران به خارج از کشور برای درمان می باشد.

معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی اخیراً اعلام کرده بود که بیمارستان تخصصی درمان سرطان وارث الانبیاء، به عنوان اولین مرکز آموزشی برای اخذ بورد بین المللی فیزیک پزشکی معتبر در عراق معرفی شده است و این موضوع یک دستاورد بزرگ برای این بیمارستان می باشد.

پیوست ها