مشارکت آستان قدس حسینی در پانزدهمین هفته بین المللی کشاورزی در بغداد

معاونت کشاورزی آستان قدس حسینی برای سومین سال متوالی با نمایش جمعی از محصولات کشاورزی خود در پانزهمین هفته کشاورزی که در نمایشگاه بین المللی بغداد برگزار می شود، شرکت کرد.

محمد علاء ابوالمعالی مسئول غرفه حرم مطهر در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: معاونت کشاورزی آستان قدس حسینی برای سومین سال متوالی در هفته کشاورزی که در نمایشگاه بین المللی بغداد برگزار می شود، شرکت نموده است. وی افزود: غرفه حرم مطهر حسینی در سالهای گذشته موفق به کسب مقام نخست در این نمایشگاه شده است.

وی تصریح کرد: امسال در غرفه حرم مطهر بخشهای مختلف کشاورزی وابسته به آستان قدس حسینی از جمله نخلستان فدک و همچنین بخش گل و گیاه، بخش توسعه کشاورزی و بخش درختکاری بیابانهای شمالی کربلاء شرکت نموده اند.

وی افزود: این بخشها محصولات متمایزی را از جمله مرغوبترین انواع خرمای عراقی و عربی با بسته بندی خوب محصول نخلستان فدک، گلهای متمایز و کمیاب که جهت گل آرایی حرم مطهر در مناسبات دینی استفاده می شود از بخش گل و گیاه و محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی، انواع فلفل و خیار؛ تولیدی شهرکهای کشاورزی وابسته به بخش توسعه کشاورزی حرم مطهر ارائه نموده اند. همچنین امسال برای اولین بار در غرفه حرم مطهر انواع مختلف میوه کنار (سدر) از درختهایی که در پروژه بیابان زدایی در شمال کربلا کاشته شده؛ عرضه گردیده است.

وی ادامه داد: این مشارکت در راستای تایید حمایت آستان قدس حسینی از سبد غذایی شهروندان عراقی و کمک به تأمین انواع خرما، سبزیجات و محصولات کشاورزی در بازارهای محلی است.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی سالها برای اجرای برنامه راهبردی خود که هدف آن حمایت از سبد غذایی، تامین محصولات دامی و گیاهی بازار، کاهش واردات و کمک به تامین امنیت غذایی است؛ تلاش کرده است.

پیوست ها