تجلیل متولی شرعی حرم مطهر حسینی از دانشجویان برتر دانشگاه بین المللی علوم پزشکی السبطین (علیهما السلام)

با حضور نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی کربلایی، و دکتر حیدر العابدی، رئیس بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی و دکتر فارس اللامی رئیس دانشگاه از دانشجویان برتر دانشکده های دانشگاه بین المللی علوم پزشکی السبطین در سال تحصیلی 2023 _ 2022 تجلیل شد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی در سخنانی خطاب به دانشجویان گفت: هدف دانشگاه اضافه کردن تعدادی فارغ التحصیل به جامعه نیست بلکه اضافه نمودن فارغ التحصیلان باسواد و با سطح علمی بالا است تا نشان دهیم که دانشگاه علوم پزشکی السبطین (علیهما السلام) دانشگاهی برتر است و سطح علمی آن به سطح علمی دانشگاههای برتر دنیا نزدیک می باشد.

هدف ما از تأسیس این دانشگاه این است که دانشگاهی با سطح علمی بالا به دانشگاههای عراق اضافه گردد.

وی تصریح کرد: در بعضی از وظایف و تخصصها انسان دوستی و احساس مسئولیت بیش از سایر تخصصها تاثیرگذار است و در پزشکی احساس بشردوستی امر موثری است و عملکرد آنها با سلامت و زندگی افراد مرتبط می باشد.

وی افزود: امیدواریم شما به عنوان یک پزشک، روحیه همدردی و همراهی با بیمار و درمانگری را در خود تقویت کنید و در رفتار، کردار و زندگی خود به انسانیت و اصول اخلاقی پایبند باشید. این همان مسئولیتی است که خداوند متعال از شما می خواهد و شما سفیران آستان قدس حسینی و دانشگاه این آستان در آینده و بعد از فارغ التحصیلی خواهید بود.

شایان ذکر است آستان قدس حسینی به دستور و رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی کربلایی، حمایتهای بسیار از کادر علمی و دانشجویان دانشگاه های خود می کند و برای تلاشهای آنان به ویژه دانشجویان برتر ارزش قائل است.

پیوست ها