شرکت آستان قدس حسینی در دومین نمایشگاه بین المللی خط عربی و هنرهای اسلامی به میزبانی آستان مقدس عسکریین

آستان قدس حسینی در دومین نمایشگاه بین المللی خط عربی و هنرهای اسلامی ضمن فعالیتهای سومین جشنواره بین المللی خاتم الاوصیاء که توسط آستان مقدس عسکرین و با حضور دوازده کشور برگزار شد، شرکت کرد.

محمد المشرفاوی مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: دومین نمایشگاه بین المللی خط عربی و هنرهای اسلامی بخشی از فعالیتهای جشنواره بین المللی خاتم الاوصیاء است که دویست تابلو از خوشنویسان و هنرمندان دوازده کشور در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود: این تابلوها شامل هفت هنر در زمینه های مختلف می باشد که بارزترین آنها خط عربی با صد و پنج تابلو بود و همچنین هنر منبتکاری چوب و هوش مصنوعی برای اولین بار در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شد.

ولاء الصفار، مسئول موسسه رسانه دیجیتال امام حسین (علیه السّلام) وابسته به بخش رسانه آستان قدس حسینی گفت: این موسسه با نمایش ده تابلو که با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده اند در این نمایشگاه شرکت کرده است و این هنر یکی از هنرهای مدرن در دنیا به حساب می آید. 

وی ادامه داد: این تابلوها به زندگی حضرت صاحب الزمان امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همزمان با ایام ولادت آن حضرت پرداخته است.

شایان ذکر است؛ آستان قدس حسینی از طریق موسسه رسانه دیجیتال امام حسین (علیه السّلام) وابسته به بخش رسانه و همچنین مرکز خط عربی و هنرهای اسلامی وابسته به بخش دارالقرآن حرم مطهر در دومین نمایشگاه بین المللی خط عربی و هنرهای اسلامی ضمن فعالیتهای سومین جشنواره بین المللی خاتم الاوصیاء که توسط آستان مقدس عسکرین برگزار می شد، شرکت نمود.

پیوست ها