تمدید تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه دخترانه الزهراء (سلام الله علیها) وابسته به آستان قدس حسینی و دانشگاه کربلا

دانشگاه دخترانه الزهراء (سلام الله علیها) وابسته به آستان قدس حسینی از تمدید تفاهم نامه همکاریهای علمی با دانشگاه کربلا خبر داد.

دکتر زینب السلطانی رئیس دانشگاه در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه الزهراء (سلام الله علیها) ویژه دختران و دانشگاه کربلا تمدید شد. این تفاهم نامه منطبق بر چشم انداز وزارتخانه و هماهنگ با توسعه و ارتقای سطح علمی با ایجاد موافقت نامه های علمی و همکاریهای دانشگاهی بین دانشگاه های خصوصی و دولتی می باشد.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه حاوی بندهای متعددی است که مورد توافق طرفین قرار گرفته است و از جمله فعالسازی تیمهای پژوهشی بین اساتید دو دانشگاه و برعهده گرفتن مشاوره و داوری پایان نامه های مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه کربلا توسط هیات علمی دانشگاه الزهراء (سلام الله علیها) و همچنین برگزاری همایشهای مشترک، کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، سخنرانیها و بازدیدهای علمی.

وی تصریح کرد: هدف از انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه ها ارتقا سطح علمی و آموزشی، ارتقای جایگاه دانشگاه های خصوصی و لغو تفکیک بین آموزش خصوصی و دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های خصوصی وابسته به عتبات عالیات از نظر رتبه علمی دانشگاه بالاتر از دانشگاه‌های دولتی می باشند و این مهم در آزمونهای وزراتخانه به ویژه آزمونهای ارزشیابی در گروه پزشکی قابل مشاهده است.

شایان ذکر است که دانشگاه دخترانه الزهراء (سلام الله علیها) وابسته به آستان قدس حسینی سال در 2018 توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی به رسمیت شناخته شد.

پیوست ها