پروژه های جدید آستان قدس حسینی در بخش کشاورزی و کمک به رفع بیکاری جوانان

ریاست بخش مزارع و کشاورزی آستان قدس حسینی از آغاز تدوین برنامه هایی برای پروژه های راهبردی جهت حمایت از بخش کشاورزی در استان کربلا خبر داد.

مهندس رزاق الطایی رئیس این بخش در گفت و گو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: شهرک کشاورزی امام حسین (علیه السلام) وابسته به آستان حسینی یکی از بزرگترین و پیشروترین شهرکهای کشور در بخش کشاورزی، با مساحتی بیش از دویست و پنجاه هکتار به چند بخش کشاورزی و دام تقسیم شده است.

وی تصریح کرد: با دستور مستقیم نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر شیخ عبدالمهدی الکربلایی و با نظارت تولیت آستان حاج حسن رشید العبایجی برنامه های جدیدی در چند محور جهت پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی و دامپروری و همچنین کمک به رفع بیکاری با جذب استعدادهای جوان و فارغ التحصیلان رشته های مهندسی کشاورزی و دامپزشکی اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیریت حرم مطهر در نظر دارد با استفاده از ظرفیت کامل شهرک کشاورزی امام حسین (علیه السلام) با تولید و عرضه محصولات بومی مختلف به بازارها و ارائه قیمتهای مناسب و رقابتی محصولات کشاورزی در استان کربلا و سایر استانها عراق را به خود کفایی برساند.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی دارای پروژه های کشاورزی بسیاری در استان کربلاست که از جمله آنها می توان به شهرک کشاورزی امام حسین (علیه السلام) و شهرک سیدالشهدا (علیه السلام) ویژه کشت محصولات استراتژیک اشاره کرد.

پیوست ها