برگزاری مراسم جشن تکلیف هفتصد و پنجاه دانش آموز همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در استان موصل توسط آستان قدس حسینی

مرکز فرهنگی صادق الامین وابسته به بخش امور دینی آستان قدس حسینی از برگزاری مراسم جشن تکلیف هفتصد و پنجاه دانش آموز به مناسب ولادت حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) خبر داد.

شیخ خلیل العلیاوی مسئول این مرکز در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: با دستور مستقیم نماینده مرجعیت عالی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، مرکز فرهنگی صادق الامین سومین همایش جشن تکلیف دختران در منطقه تلعفر استان موصل را با همکاری موسسه انوار تلعفر و با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش تلعفر در استان نینوا و با شرکت بیش از هفتصد و پنجاه دانش آمور دختر از بیست مدرسه برگزار نمود.

وی تصریح کرد: این زمان فرصت مناسبی است تا با بیان جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) و تمرکز بر جنبه های مهم آن در جهت هدایت و اصلاح نسلهای آینده استفاده شود و همچنین دختران را به الگو برداری از حجاب و عفاف حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) دعوت کنیم.

شیخ العلوی ادامه داد: این جشنواره شاهد حضور جمعی از چهره های سرشناس و تعدادی از فرهنگیان در منطقه تلعفر بود، ضمن اینکه جمعی از مداحان جوان به مدح حضرت زهرا (سلام الله علیها) پرداختند و علاوه بر آن گروهی از دختران نمایشی را اجرا کردند.

شایان ذکر است که حرم مطهر حسینی با رهنمودهای مرجعیت عالیقدر و نماینده ایشان، شیخ عبدالمهدی کربلایی، به همه اقشار جامعه توجه خاص دارد.

پیوست ها