افتتاح بانک خون جهت خدمت رسانی به بیماران توسط آستان قدس حسینی

بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی از راه اندازی بانک خون در بیمارستان امام حسن مجتبی (علیه السلام) ویژه بیماران پیوند مغز و استخوان و بیماران دارای بیماریهای خونی خبر داد.

دکتر ایناس عبدالکریم داغر مدیر آزمایشگاه در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: با راهنمایی نماینده مرجعت عالی و متولی شرعی حرم مطهر شیخ عبدالمهدی الکربلایی و با اشراف بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک نمایندگی از بانک خون در بیمارستان امام حسن مجتبی (علیه السلام) ویژه بیماریهای خونی و بیماران پیوند مغز استخوان ایجاد شده است.

وی توضیح داد: این بانک خون با پشتیبانی از همه موسسات، بیمارستانها و مراکز این بخش و با هدف رفع موانع پیش روی بیماران ایجاد شده است و قابل ذکر است که بیش از دویست بیمار از استانهای مختلف عراق پس از دست دادن امید به دریافت خون مشابه به این مرکز مراجعه کرده اند.

وی افزود: بانک خون با توجه به ارزیابی کمیته وزرات بهداشت و با برخورداری از مدرنترین تجهیزات از بهترین بانکهای خون فرعی به شمار می‌رود، علاوه بر این که به صورت استاندارد با مجوز از مرکز ملی خدمات انتقال خون وابسته به وزارت بهداشت عراق فعالیت می‌کند.

شایان ذکر است که بخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی تلاش می کند همگام با آخرین پیشرفتها و فناوریهای مرتبط با پزشکی، خدمات با کیفیتی را به بیماران ارائه دهد.

پیوست ها