گزارشی از میزان پیشرفت پروژه مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست ویژه دختران به همت آستان قدس حسینی

بخش پروژه های استراتژیک آستان قدس حسینی از فعالیت دوازده در روز پرسنل این بخش برای انجام پروژه مرکز حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست در استان کربلا و پیشرفت بیست درصدی این پروژه خبر داد. 

مهندس علا عباس ناظر بر این پروژه در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: پروژه مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست ویژه دختران با سرعت بالا و با انجام بیش از دوازده ساعت کار در روز در حال ساخت است و به پیشرفت بیست درصدی در آن رسیده ایم.

این ساختمان در مساحتی بالغ بر هفت هزار و دویست و چهل و هشت متر مربع در شش طبقه احداث شده است و مساحت کلی ساختمان سیزده هزار متر مربع می باشد.

وی تصریح کرد: در این ساختمان پنجاه و شش اتاق پیش بینی شده است که شماری از این اتاقها چند منظوره می باشند و این ساختمان شامل نمازخانه، مرکز پزشکی، اتاق معاینه بیماران، اتاقهای خواب و همچنین آزمایشگاه طبی، رستوران و فضای سبز و اختصاص سالنهای بزرگ برای برگزاری کارگاههای آموزشی به منظور یادگیری هنرهای خیاطی، مجسمه سازی، نقاشی در نظر گرفته شده است. این پروژه بر اساس آخرین استانداردهای موجود برای احداث مجتمع برای این قشر از جامعه طراحی شده است.

شایان ذکر است که حرم مطهر امام حسین (علیه السّلام) توجه گسترده ای به تمامی اقشار جامعه به ویژه اقشار محروم جامعه دارد و مرکز دارالوارث وابسته به آستان قدس حسینی پذیرای افراد بسیاری از این قشر در سنین مختلف است.

پیوست ها