هزینه بیش از پانزده میلیارد دیناری جهت حمایت از خانواده های شهدا و جانبازان توسط آستان قدس حسینی

بخش حمایت از خانواده های شهدا و جانبازان وابسته به آستان قدس حسینی هزینه های رسیدگی به امور خانواده های شهدا و جانبازان از سال 2016 تاکنون را بیش از پانزده میلیارد دینار اعلام کرد.

عماد الجشعمی، مسئول واحد رسانه وابسته به بخش نظارت بر خانواده های شهدا و جانبازان گفت: آستان قدس حسینی در راستای اجرای توصیه های نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی کربلایی، رسیدگی و حمایت از خانواده های شهدا و جانبازان جهاد کفایی و نیروهای مسلح را بر عهده گرفته است و از زمان تاسیس این بخش در سال 2016 تاکنون هزینه ای بالغ بر پانزده میلیارد دینار جهت حمایت از این قشر از جامعه پرداخت نموده است.

وی تصریح کرد: هزینه های مالی در چند حوزه صرف شده است که از جمله می توان از مراقبتهای درمانی از مجروحان و خانواده های شهدا، پیگیری درمان آنها در مراکز وابسته به حرم مطهر، جهت ساخت منازل مسکونی و موسسات، کمکهای بلاعوض، کمک به خانواده های شهدا و همچنین ارائه حمایتهای آموزشی شامل پیگیری امور فرزندان شهدا در مدارس استان کربلا و بقیه استانهای عراق و ارائه حمایتهای معنوی و مادی به آنها نام برد.

وی افزود: امسال برای ششمین سال متوالی برنامه تجلیل از فرزندان شهدا را در مدارس تمامی استانهای عراق برگزار کردیم.

قابل ذکر است که آستان قدس حسینی جهت رسیدگی به امور خانواده های شهدا و ارائه بهترین خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی به آنان بخش حمایت از خانواده های شهدا و جانبازان را تاسیس نموده است.

پیوست ها