استقبال از کتابهای زبان کردی نشر آستان قدس حسینی در نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه

در پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه که با حضور بیش از سیصد و پنجاه ناشر از عراق و کشورهای مختلف برگزار می شود از انتشارات آستان قدس حسینی استقبال شایانی صورت گرفته است.

 سید علی مامیثه مسئول شعبه نمایشگاه ها وابسته به بخش رسانه آستان قدس حسینی در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر اظهار داشت: این پنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه است که در آن شرکت می‌کنیم و غرفه حرم مطهر شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان از نمایشگاه بوده است.

وی افزود: آستان قدس حسینی با ارائه ششصد عنوان کتاب از انتشارات دینی، فرهنگی و علمی خود و عرضه کتب و مجلاتی به زبان کردی در نمایشگاه کتاب سلیمانیه شرکت نموده است. وی همچنین اشاره نمود که بازدیدکنندگان از این نمایشگاه خواستار افزایش ترجمه نشریات و کتابهای نشر آستان قدس حسینی به زبان کردی شدند.

غرفه آستان قدس حسینی در مدت کوتاهی پس از افتتاح نمایشگاه شاهد کمبود کتاب از جمله کتابهای نهج البلاغه، مفاتیح الجنان و همچنین کتاب المواعظ الحسنة که در سه جزء شامل خطبه های نماز جمعه برگزار شده توسط نماینده مرجعیت عالی، شیخ عبدالمهدی کربلایی بود.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی از طریق شعبه نمایشگاه های وابسته به بخش رسانه تلاش زیادی برای حضور در این گونه رویدادهای بین المللی در داخل و خارج از کشور عراق دارد تا فعالیتهای فکری - فرهنگی حرم را از طریق انتشار عناوین مختلف کتب و مجلات منتشر نماید.

پیوست ها