ارائه خدمات فوق تخصصی در بیمارستان تخصصی درمان سرطان الوارث وابسته به آستان قدس حسینی جایگزین اعزام بیماران صعب العلاج به خارج از کشور توسط وزارت بهداشت عراق

 مرکز رادیولوژی داخلی و آنژیوگرافی مغز در بیمارستان تخصصی سرطان الوارث وابسته به بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی از اعزام بیماران برای درمان توسط کمیته ای خاص در وزارت بهداشت به این مرکز به جای فرستادن آنها به خارج از کشور خبر داد.

دکتر غزوان الطایی رئیس این مرکز در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: بیمارستان تخصصی الوارث و مراکز آن، پیشرفتی کیفی در درمان تومورهای سرطانی و سایر بیماریهای خطرناک و صعب العلاج داشته اند و با در اختیار داشتن کادر پزشکی متخصص و تجهیزات بسیار پیشرفته از مهمترین موسسات پزشکی و درمانی در عراق و منطقه محسوب می شود.

وی افزود: در دوره قبل از افتتاح این بیمارستان، کمیته خاص در وزارت بهداشت کودکان مبتلا به سرطان را برای درمان به خارج از عراق اعزام می کرد اما پس از موفقیتهای بزرگی که بیمارستان و مراکز آن به دست آوردند، این کمیته هماهنگیهای لازم را با بخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) جهت اعزام بیماران از استانهای مختلف عراق به این بیمارستان انجام می دهد.

وی ادامه داد: هزینه تمام خدماتی که به کودکان زیر پانزده سال در این بیمارستان و مراکز آن ارائه می شود، توسط آستان مقدس حسینی با توصیه نماینده مرجعیت عالی دینی شیخ عبدالمهدی کربلایی پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: ما در این مرکز از دستگاه‌های پزشکی با فناوریهای پیشرفته از جمله دستگاه سی تی اسکن (توموگرافی کامپیوتری) که برای کاهش آسیب به بیمار یا پزشک معالج و برای تشخیص دقیق، نظارت و درمان موارد صعب‌العلاج و همچنین جهت تسریع زمانی به ویژه در کودکان استفاده می‌کنیم، وی افزود: این فناوری مدرن در هیچ مرکز دیگری در داخل عراق وجود ندارد.

شایان ذکر است که بیمارستان تخصصی سرطان الوارث وابسته به بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی برای اجرای توصیه های نماینده مرجعیت عالی، شیخ عبدالمهدی الکربلایی بهترین خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی را به کودکان زیر پانزده سال به صورت رایگان ارائه می دهد.

پیوست ها