پروژه ساخت دارالقران کریم در منطقه حی العباس در شمال کربلای معلی توسط آستان قدس حسینی

بخش پروژه های فنی و مهندس آستان قدس حسینی از ساخت دارالقران کریم در منطقه حی العباس در شمال کربلا خبر داد و گفت: این پروژه در مرحله فونداسیون بندی است.

مهندس سجاد هاشم در گفتگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی گفت: کارکنان بخش فنی و مهندسی در حال انجام فونداسیون بندی ساختمان دارالقرآن الکریم واقع در منطقه حی العباس در شمال استان کربلا می باشند.

وی تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت هزار و شصت و هشت متر مربع در نُه طبقه در حال ساخت است. این ساختمان شامل نمازخانه، سالن برگزاری مراسم، سالن کنفرانس، سالن مطالعه برای قرآن آموزان، اتاقهایی مخصوص کودکان، کتابخانه دیجیتال و سوئیتهایی برای میهمانان می باشد.

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی با دستور مستقیم نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، طرحها و برنامه هایی را برای ارتقای سطح آگاهیهای فرهنگی و علمی و نشر مفاهیم قرآن کریم در اکثر استانهای عراق اجرا می نماید تا بدین ترتیب نسلی آگاه به مبانی قرآن کریم و آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) تربیت نماید و دارالقرآن کریم آستان قدس حسینی برجسته ترین نقش را در این زمینه ایفا می کند.

پیوست ها