افتتاح كلينيك درمان عضلانی - عصبی و ارائه خدمات درمانی رایگان به مراجعه کنندگان به مدت سه ماه توسط آستان قدس حسینی

مرکز اختلالات عضلانی - عصبی وابسته به بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی از آغاز به کار این مرکز و استقبال بیماران از تمام استانهای عراق خبر داد. 

دکتر صالح الجابری مدیر این مرکز در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: با دستور مستقیم نماینده مرجعیت و متولی شرعی حرم مطهر، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، مرکز اختلالات عضلانی - عصبی وابسته به بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار خود را با پذیرش بیمارانی که در سامانه ثبت نام کرده اند، آغاز کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل سختی تشخیص نوع درمان و با توجه به هزینه های بالای انجام آزمایشات، نماینده مرجعیت عالی دستور دادند که کلیه خدمات درمانی به مدت سه ماه از زمان افتتاح مرکز برای همه بیماران و از تمام نقاط عراق کاملا رایگان انجام شود. 

وی با بیان اینکه این مرکز با آزمایشگاه‌های بین‌المللی در سطوح بالایی از تشخیص و الگوهای ژنتیکی از جمله آزمایشگاه‌های مستقر در ژاپن تفاهم‌نامه همکاری دارد، خاطرنشان کرد: فاز اول کار این مرکز، مرحله ثبت‌نام برای ساخت پایگاه معلومات برای برنامه های درمانی و تحقیقاتی بیماران است.

وی ادامه داد: مرحله دیگر مرحله تدوین برنامه های درمانی است که شامل فیزیوتراپی، شیمی درمانی و تحریک الکتریکی و مغناطیسی مورد نیاز بیماران است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه این مرکز را متمایز می کند این است که این مرکز علاوه بر کادر درمان عراقی، دارای متخصصانی از ژاپن، سنگاپور و مصر نیز می باشد.

قابل ذکر است که این مرکز جزئی از مرکز درمانی بزرگی است که در آینده در مساحتی بالغ بر دوازده هزار متر مربع برای خدمت رسانی به این قشر از بیماران در عراق توسط کادرهای متخصص در آستان قدس حسینی فعالیت خواهد کرد.

پیوست ها