برگزاری آزمون زبان انگلیسی آیلتس برای اولین بار در دانشگاه های عراق و در دانشگاه وارث الانبیاء وابسته به آستان قدس حسینی

دانشگاه وارث اللانبیاء وابسته به آستان قدس حسینی از همکاری با موسسه (UniHouse) از کشور انگلیس به عنوان اولین مرکز معتبر جهت برگزاری کلاسهای آمادگی و آزمون زبان انگلیسی آیلتس در عراق خبر داد. 

دکتر واقد حمید الموسوی معاون علمی رئیس دانشگاه در گفتگو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: دانشگاه وارث الانبیاء (علیه السلام) مجوز تاسیس این مرکز را به عنوان اولین مرکز معتبر جهت برگزاری آزمون زبان انگلیسی آیلتس در عراق با همکاری موسسه (UniHouse) انگلیس (دارای اعتبار جهت اجرای آزمون و برنامه های آمادگی) بدست آورد .

وی تصریح کرد: افتتاح چنین مرکزی در دانشگاه ما در چارچوب بخشنامه های وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی مبنی بر لزوم پذیرش آزمون زبان انگلیسی آیلتس برای تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد و این مرحله بخشی از اقدامات دانشگاه در ارائه آموزش با کیفیت بالا جهت توسعه تواناییهای دانشجویان می باشد.

وی افزود: سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی آیلتس معروفترین معیار سنجش زبان انگلیسی در جهان برای تحصیل و ورود دانشجویان به دانشگاه‌های بین‌المللی است زیرا سطح زبان انگلیسی را در بین دانشجویان ارتقا می‌دهد و مهارتهای نوشتاری، خواندن، شنیدن و صحبت کردن را بهبود می‌بخشد و این مراکز قبلا در بغداد و کردستان عراق فعال بودند اما الان فقط در کردستان فعالیت می کند.

وی ادامه داد: به علت اهمیت و سطح علمی بالای این دانشگاه است که شرایط احراز تأسیس این مرکز را توانسته است، کسب نماید و اجازه برگزاری چنین آزمونهایی را که در سطح جهانی شناخته است به دست آورد.

شایان ذکر است که دانشگاه وارث الانبیاء (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسینی در سال جاری بخشهای جدیدی را در بعد علمی و دانشگاهی در راستای حمایت و همراهی بخش آموزشی کشور افتتاح کرده است.

پیوست ها